Binnenbrand in garagebox aan valckesteyn

Geplaatst door Westlanders.nu op 22/01/2011 14:24 - Gewijzigd op 22/01/2011 15:40

Monster 22.01.2011 - Zaterdagmiddag zagen bewoners vanuit een garagebox onderaan een flat in de Valkesteyn rook komen, waarop zij de hulpdiensten waarschuwden.


 

Een wasdroger die kleding stond te centrifugeren was in brand geraakt. De brandweer heeft met een blusstraal het vuurtje gedoofd en de wasdroger naar buiten gesleept.



Ook de auto werd door de eigenaar naar buiten gereden en is door de brandweer schoongespoten. Van wasdroger en kleding bleef niet veel over. Regelmatig vliegen wasdrogers in regio Westlanden in brand omdat de afvoerslang van deze apparaten naar verloop van tijd verstopt raken door katoen en stof. Het is daarom altijd raadzaam om de afvoerslang zeker eens per maand schoon te maken.