Een erg warme stoelverwarming

Geplaatst door Westlanders.nu op 17/11/2012 09:14 - Gewijzigd op 31/07/2013 21:20

Den Haag 17.11.2012 - Aan de Treslonglaan in Den Haag heeft vrijdagavond brand gewoed in een gloednieuwe personenauto. De bestuurster kreeg het koud tijdens het rijden en zette daarop de stoelverwarming aan.  

Na dat zij de auto had geparkeerd en was uitgestapt kwam er rook uit de auto; daarop belde zij de brandweer. Al snel kon zij niks meer zien door de ramen; de rook bleef binnen in de auto.

De brandweer opende even later de autodeur en daar zagen ze een flink gat in de bestuurderstoel zitten. Door kortsluiting in de verwarming is er brand ontstaan en dat had zich richting het stuur uitgebreid.

De brandweer heeft de brand geblust en wat spullen van de eigenaar uit de auto gehaald. De eigenaar had de auto pas een week voor de deur staan en nooit verwacht dat dit kon gebeuren. De auto is total loss verklaard en afgesleept naar de berging.