Kortsluiting wasmachine oorzaak van brand

Geplaatst door Westlanders.nu op 20/01/2013 15:12 - Gewijzigd op 31/07/2013 21:20

Den Haag 20.01.2013 - Zondagmiddag rond kwart over een is er brand uitgebroken in een portiekwoning aan Het Kleine Loo in Den Haag. De brand is ontstaan door kortsluitng in de wasmachine.  

De bewoner was op dat moment niet thuis. Er raakte niemand bij de brand gewond.

Meerdere omwonenden hebben de brand gemeld via 112. Het eerste brandweervoertuig was snel op de locatie. De brand was vlug onder controle. De woning heeft brand, rook en roetschade opgelopen.

Veilig gebruik van elektrische apparatuur Zo’n zesduizend keer per jaar rukt de brandweer uit voor brand in een woning. Gebruik van elektrische apparatuur is een van de belangrijkste oorzaken van woningbrand. Gelukkig kunt u zelf veel doen om brand in uw woning te voorkomen. Zet uw droger of wasmachine niet aan wanneer u niet thuis bent. En maak uw elektrische apparatuur regelmatig schoon.

Kijk voor meer tips en adviezen op www.brandweer.nl/haaglanden