Pannetje te lang op het vuur

Henk van der Plas

Honselersdijk 16.12.2017 - De brandweer kreeg vrijdagavond om 19:04 uur de melding van een kantoorbrand in de van der Goesstraat.

Een bewoonster in een appartement (waar vroeger bakker Pluijm zat) was even boodschappen gaan doen, maar was vergeten een pannetje van het vuur te halen.

Die kookte droog waardoor er enige rookontwikkeling was ontstaan en het brandalarm afging. De bewoonster raakte lichtelijk in paniek bij thuiskomst, maar een alerte medebewoner nam het pannetje direct mee naar buiten.

De brandweer heeft de woning geinspecteerd op mogelijke andere brandhaarden en daarna de boel geventileerd. Dergelijke brandjes met gasfornuizen gebeuren wel vaker.