Hond verbrand na ongeluk met benzine

Geplaatst door Westlanders.nu op 26/01/2016 12:01 - Gewijzigd op 26/01/2016 12:47

Monster 26.01.2016 - De brandweer van Monster kreeg maandagavond even na 18.00 de melding nacontrole brand bij een woning aan de Rijnweg.

Een bewoner dacht zijn open haard aan te kunnen steken met benzine, maar dat pakte niet goed uit. Een grote steekvlam was het gevolg en de hond des huizes, die er kennelijk dichtbij stond, vatte vlam.

Het hondje is in eerste instantie met 1e graads brandwonden naar het VMC in Honselersdijk vervoerd en onderzocht. Daar bleek dat er ook 2e graads brandwonden door het ongeluk waren ontstaan, maar de toestand van de hond is momenteel wel stabiel. (foto archief)

Bij brandwonden ontstaan na enige tijd blaren die open barsten. De kans op infectie is dan het grootst; de komende dagen wordt duidelijk of de medicijnen die dat moeten tegengaan aanslaan of niet. 

Elk jaar vallen er gewonden tijdens het aansteken van barbecues/open haarden met brandbare vloeistoffen, omdat men dikwijls geen besef hebben van de gevaren hiervan.

Meer informatie vindt u op de website van de brandwondenstichting