2e graads brandwonden door verkeerd barbecuen

Geplaatst door Westlanders.nu op 02/10/2011 08:47 - Gewijzigd op 02/10/2011 08:59

Rotterdam 02.10.2011 - Ondanks alle voorlichting en waarschuwingen vallen er toch met regelmaat slachtoffers met wat een gezellig familie of vriendenfeestje hoort te zijn. Zo ook gisteren weer.

Zaterdagmiddag omstreeks half vijf hebben een man en een vrouw in een woning aan de Raephorststraat brandwonden opgelopen na het aansteken van een barbeque. 

De 42-jarige man uit Rotterdam was op het balkon om de barbeque aan te steken. Vermoedelijk heeft hij hierbij een gel gebruikt. Op het moment dat hij de barbeque wilde aansteken vatten zijn kleren vlam. De man rende hierop de woning in waar zijn schoonmoeder was. Het vuur sprong over op haar waardoor ook de kleren van de 59-jarige vrouw  vlam vatten.

De slachtoffers zijn met tweedegraads brandwonden overgebracht naar brandwondencentra in Beverwijk en Rotterdam. Hier staan tips voor veilig aansteken van een barbeque.

Dit krijg je als je spiritus erover gooit 

GOUDEN TIP;GOOI OOK NOOIT BRANDBARE VLOEISTOFFEN OVER EEN SMEULDENDE BARBEQUE, HEB GEDULD!!!