Bewoonster onwel door koolmonoxide

door Dennis Kouwenhoven, Tom van Bemmel

Maassluis 20.01.2015 - De Maassluise brandweer kreeg dinsdagmiddag om 17.09 een hulpverleningsoproep voor een CO meting aan de Sperwerstraat.

Een bewoonster was niet lekker geworden in haar huis en klaagde over hoofdpijn, waarop vermoed werd dat het om koolmonoxide zou kunnen gaan. Brandweerlieden hebben in de woning inderdaad CO gemeten. De vrouw is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld.

De oorzaak waardoor de koolmonoxide vrij is gekomen is niet bekend. Daarvoor wordt een monteur ingeschakeld. In Naaldijk vond in december eenzelfde incident plaats waarbij meerdere personen onwel werden.

Jaarlijks overlijden een aantal mensen aan koolmonoxide, dikwijls doordat geisers en boilers niet naar behoren functioneren. Geadviseerd wordt daarom om een CO melder aan te schaffen. Dat voorkomt een berg narigheid.