Oververhitting oorzaak brand Rijswijk

Geplaatst door Westlanders.nu op 13/07/2011 16:54 - Gewijzigd op 31/07/2013 20:57

Rijswijk 13.07.2011 update -  De brand in een woning aan de Sionsweg, waarbij dinsdag 12 juli de 72-jarige bewoner om het leven kwam, is veroorzaakt door oververhitting van een audio/video-apparaat.

Omdat er sprake was van instortingsgevaar en er asbest in de woning aanwezig was, duurde het tot woensdagmiddag totdat de woning veilig werd verklaard en Forensisch Experts aan het onderzoek konden beginnen. Zij concludeerden dat de brand moet zijn ontstaan door oververhitting van een audio/video-apparaat.

Daarmee is het onderzoek naar de brand afgerond en is de woning weer vrijgegeven. De familie is door de recherche van de bevindingen op de hoogte gebracht.

Man omgekomen bij brand in woning

Bij een brand in een woning aan de Sionsweg is dinsdagmiddag 12 juli de 72-jarige bewoner om het leven gekomen.
Hulpdiensten kregen rond 15.40 uur de melding dat er brand woedde in een woning aan de Sionsweg. Ter plaatse bleek sprake te zijn van een uitslaande brand, waarbij de 72-jarige invalide bewoner om het leven was gekomen. De echtgenote van het slachtoffer en een aantal buurtbewoners hadden tevergeefs geprobeerd de man uit het huis te redden. 


Bij een brand met een dodelijk slachtoffer is het gebruikelijk dat de recherche ter plaatse komt. Forensisch specialisten doen vervolgens altijd onderzoek naar het ontstaan van de brand. Omdat er sprake is van instortingsgevaar, heeft het onderzoek naar de brand nog niet kunnen plaatsvinden. Zodra het pand veilig wordt bevonden, kan het onderzoek alsnog worden gedaan.

De familie van de man en de te hulp geschoten buurtbewoners zijn opgevangen op het politiebureau. Hen is slachtofferhulp aangeboden.