Brand in meterkast bij Italiaans restaurant

Geplaatst door Westlanders.nu op 25/05/2018 18:48 - Gewijzigd op 25/05/2018 19:02

Naaldwijk 25.05.2018 - De brandweer van Naaldwijk en Honselersdijk kregen vrijdagmiddag om 17:38 uur de melding van een gebouwbrand aan de Herenstraat in Naaldwijk. 

Bij Italiaans restaurant Fratelli was brand uitgebroken in de meterkast, waarop het gebouw werd ontruimd. Bij aankomst van de Naaldwijkse brandweer had de eigenaar de beginnende brand al geblust.

De oorzaak van de brand was volgens de woordvoerder van de brandweer een overbelaste meterkast. Normaal hoort daarbij de thermische beveiliging de stroom uit te schakelen, maar dat was dus in dit geval niet gebeurd.

Niemand is gewond geraakt. Wel was er sprake van enige rookontwikkeling, ook bij de bovenburen waarop deze woning is gelucht. De brandweer heeft nacontrole verricht. Een monteur is ter plaatse gekomen om de schade aan het netwerk te herstellen, maar het restaurant zat vrijdagavond wel tijdelijk zonder stroom.