Column; Het komt er op aan!

Hans van den Berg

's-Gravenzande 14.03.2021 - Ik bedoel, dat we onze stem gaan uitbrengen, ook in déze tijd! Het is allemaal anders dan anders, zelfs het stemmen,


maar het is van groot belang in deze tijd, waarin zoveel dingen op ons afkomen die nieuw en vaak vreemd, en soms ongewenst aan ons opgedrongen worden! We kunnen er drie dagen over doen, en als je op leeftijd bent dan kan het zelfs per post! Het is ongekend, dit stemgebeuren in 2021! Maar, ondanks alle beperkende maatregelen kan het op zo'n manier toch doorgaan!

Als je dit leest heb je je burgerplicht misschien al uitgevoerd; anders kun je nog gebruik maken van de Stemwijzer of de Stemchecker om tot een juiste keuze te komen. Hoe dan ook, ik raad je aan: doe mee! Ook al denk je misschien dat jouw stem niets uitmaakt, dat doet het wél! Jouw stem heeft een bijwerking die doorwerkt tot aan de samenstelling van de Éérste Kamer toe!Het zal spannend worden, volgende week; wordt het beleid door de vier coalitiepartijen van nu voortgezet, of wordt het een andere mix uit de 37[!] partijen die meedoen?

Het komt er op aan omeen juiste keuze te maken, op alle terreinen van het leven. In het leven van elke dag dient het zich aan: zal ik dit of zal ik dat, wat eten we vandaag, wat trek ik aan vandaag, een mondkapje op, of niet? Wél een prik tegen corona halen, of niet? En zo ook, deze week: ga ik stemmen of niet? Kleur bekennen, ergens voor staan, kiezen voor dát wat je van waarde acht?

En wat het geestelijke leven betreft? Velen hebben losgelaten wat ze vroeger geloofden, terwijl het er juist nú zo op aankomt, in deze bijzondere tijd! We kunnen niet zonder een zéker en vást fundament in een wereld die op instorten staat!

“Maar het fundament dat God gelegd heeft, ligt onwrikbaar vast,” leert ons de Bijbel, Gods Woord. [2Tim. 2:19] En dát fundament kan álle bewegingen van deze tijd doorstaan, het ligt onwrikbaar vast! Wie of wat dat fundament is? Jezus Christus Zélf! [1 Kor. 3:11] In de loop van de eeuwen is er al veel gesold met het Woord van God, er is toegevoegd, er is weggelaten, en het heeft alleen maar ellende, zonde, ongeloof en ketterij gebracht! Daarom is het goed om op een dag als vandaag kleur te bekennen, daadwerkelijk te kiezen voor het zuivere Woord van God, waarin hét Fundament, “Jezus Christus, en Die gekruisigd”, [1 Kor. 2:2] duidelijk zichtbaar wordt én blijft! Kiezen voor het Fundament, radicaal, voor Jezus, de Zoon van God, die al veel eerder kleur bekende, en Zijn leven opofferde, ook voor jou!

En wat al die gebeurtenissen en rampen en toestanden betreft van deze tijd, daarin zijn de voetstappen van Jezus duidelijk hoorbaar, voor wie gelooft dat Hij komt“En dat die tijd nabij is, voor de deur!” [Mat.24:33]

Door de hele Bijbel heen laat God zien hoe het kiesgedrag van de mensen er uit zag. Het begon al in het paradijs waar de twee eerste mensen zich in een voortreffelijke situatie én omgeving bevonden.

" God, de Heer, legde in het Oosten, in Eden, een tuin aan en daarin plaatste Hij de mens die Hij had gemaakt. Hij liet uit de aarde allerlei bomen opschieten die er aanlokkelijk uitzagen, met heerlijke vruchten." [Gen. 2:9] Adam en Eva, ze hadden het voor het uitzoeken! Er was maar één boom waar ze van af moesten blijven, dát had hun Schepper duidelijk gezegd! En tóch kozen ze uitgerekend voor die boom, uit vrije wil! Dat was de eerste keer dat de mens een verkeerde keuze maakte, en Gods raad niet opvolgde, maar luisterde naar de leugens van de duivel! Het had heel ernstige gevolgen! Nadien was en is het altijd het kiezen van de mens wat uiteindelijk bepaalt wat zijn eindbestemming zal zijn. God creëerde een reddingsplan door middel van Jezus, Zijn Zoon. Een Heilsplan waarin kiezen weer essentieel is! Jezus  koos er voor om aan het kruis de straf te dragen voor de zondeschuld van de hele mensheid.  Ieder die dat persoonlijk gelooft en kiest voor Jezus als zijn of haar Verlosser, ontvangt een heerlijk eeuwig leven!

De Bijbel laat ook zien hoe het er met het kiesgedrag van de mensen in Jezus' tijd bijstond. Als de Here Jezus in Israel rondtrekt en vertelt en onderwijst, dan zijn er op een gegeven moment ook " velen van Zijn discipelen die zich terugtrokken en niet meer met Hem meegingen." [Joh. 6: 66] Zijn woorden pasten niet in hun straatje, evenzo als ook nu, bij velen.  Jezus vraagt dan aan de nog aanwezigen: " Wilt u ook niet weggaan?  De enthousiaste Petrus brengt dan direct zijn stem uit: "Heere, naar wie zullen wij heen gaan? U hebt woorden van eeuwig leven." [ Joh. 6: 67-68]

Jezus is na Zijn lijden en sterven en opstanding weer heengegaan, maar die woorden van eeuwig leven klinken nog steeds, en gaan rond, ook al zijn de kerken nu nauwelijks toegankelijk!

De vraag is: wat doe jij er mee? Ga je luisteren, en je stem uitbrengen op Jezus? Hij koos al voor jóú, toen Hij aan het kruis ging hangen! Wat is jouw keuze?

Het komt er nu op aan, Jezus komt spoedig terug! Mogelijk wacht Hij nog op u, of op jou, omdat je je keuze nog niet kenbaar hebt gemaakt?!

De Heer zal komen, ja weldra,
Wees voor Zijn komst bereid;
Ontvang Zijn volheid van gena,
Wees voor Zijn komst bereid.
Rechtvaardig, heilig is de Heer,
Getrouwen kroont Hij eens met eer;
Als hun Verlosser komt Hij weer,
Wees voor Zijn komst bereid.

Zult gij gereed zijn, als de Bruigom komt?
Zult gij gereed zijn, als de Bruigom komt?
Is uw lamp bereid voor Hem?
„Zult”, klinkt haast de jubelstem,
„Gij ook gereed zijn, als de Bruigom komt?”

Wat om u heen verdwijn’ of vall’,
Hij komt in heerlijkheid;
Wat ook verzink’ of sterven zal,
Hij komt in majesteit.
De Zoon des menschen van omhoog
Komt weder op den wolkenboog;
Aanschouwen zal Hem aller oog,
Hij komt in heerlijkheid.

Waak dan en bid en wees bereid,
Wees wachtende op Hem.
Let op de teek’nen van den tijd,
Wees wachtende op Hem.
„Alleen de Vader weet die stond”,
Zoo sprak eertijds des Heeren mond.
Zijn wederkomst is ons verkond,
Wees wachtende op Hem. [Joh. De Heer 299]

H. van den Berg

Tel. 06-15062838

berg.services@telfort.nl

 

Reacties (6 reacties geplaatst)

Joop, heb je gezopen ofzo?

Beste Adi, Cees en andere wijsneuzen. Adi, jij wil graag een nieuwe partij aan de macht, mijn vraag is dan wie? Wat heeft VVD verkeerd gedaan? En wat de je dat FvD of PVV goed gaat doen? Ik denk helemaal niks eerlijk gezegd, ze sowieso geen meerderheid krijgen en maken zich onmogelijk als partner in een coalitie. Dat willen ze ook helemaal niet, het enige wat ze willen is een makkelijk tegenwoordig geven aan de gevestigde orde. Er zijn helaas heel veel mensen die dat niet zien, net als dat mensen alleen zien dat er geld naar Europa gaat maar vergeten dat Nederland door alleen al het vrije verkeer van goederen heel veel geld verdiend in alleen de Rotterdamse Haven al. Daar komt nog bij dat heel veel Nederlandse bedrijf hun goederen aan andere EU lidstaten verkopen die dat alleen kunnen kopen door EU subsidie. Dat alles zou komen te vervallen als Nederland uit de EU stapt. Ik zou dus zeggen, luister lekker naar je onderbuik en denk verder niet na over hoe onzinnig de partijen zijn die alleen maar in het wilde weg roepen zijn.

Het komt er niet op aan het moet anders geert mag het doen alleen al op meer vrijheid gelukszoekers en minder europa dit zijn nu allemaal europa knuffelaars

Als er nu nog mensen zijn die op groen links vvd D66 pvda of andere linkse aanhangsels stemmen.
Zouden ze die als medeplichtigheid aan moord aanzetten tot zelfmoord psychische mishandeling enz enz moeten veroordelen.
De gevestigde orde zijn grote misdadigers.
Rutte lacht gewoon een ondernemer midden in zijn gezicht uit.

Nou mensen dat is héél wijze taal van Cees stem die gekke VVD en die gammele D66 máár gauw weg anders gaat ons mooie Nederland NAAR de knoppen en stem woensdag héél verstandig !!!!!!!!!

Stem Nederland terug !
Stem de VVD en D66 weg, zij maken ons land kapot, en geven het weg aan Europa !

Plaats een reactie

U bent vrij om te reageren met behoud van respect en fatsoen. Kleineren is not done. Alle geplaatste reacties worden een paar keer per dag nagekeken en zijn niet direct zichtbaar. Dus even geduld aub.