Verrassend …………..?

Geplaatst door Westlanders.nu op 11-12-2011 08:07 - Gewijzigd op 11-12-2011 11:00

's Gravenzande 11.12.2011 - Is het misschien voor u of voor jou al geweest, vanavond of in het voorbije weekend. De Sint is weer royaal rondgegaan met Pieter, zijn knecht.

Hoewel, dat mag niet meer gezegd worden, ook geen zwarte Piet meer, het moet voortaan in een andere kleur! Zwart verwijst nog teveel naar het verleden en de tijd van de slavernij. Actiegroepen zetten het leuke sinterklaasfeest op scherp nu zwarte Piet moet verdwijnen, net als de moorkoppen en de jodekoeken!

Daarom wil het Sint Nicolaas Genootschap dit feest nu zo snel mogelijk op de nationale erfgoedlijst geplaatst zien, en zo mogelijk ook op de werelderfgoedlijst! Daarmee zou het beschermd zijn en kan het niet zomaar meer veranderd worden. Er is op zo’n manier altijd wel werk te doen voor actiegroepen; je kunt je kind natuurlijk ook gewoon vertellen, als het er naar vráágt, dat Piet zwart geworden is van het roet uit de schoorsteen.

Maar goed, mocht je door deze weldoener niet zo bedacht zijn, dan zou je nog door de komende kerstman verrast kunnen worden. Want ja, zolang de euro’s er nog zijn, moet je ze wel laten rollen, nietwaar? Volgens ombevestigde berichten schijnt er, ondanks de vele crisis- en recessiezorgen, toch royaal ingekocht te zijn geworden door de Sint, en de omzetverwachtingen voor de laatste weken van het jaar zijn ook hooggespannen. Toch best wel verrassend, na al die soresberichten!

 Maar we zijn er nog niet van af; ook de kredietstatus van Nederland wordt, tegelijk met nog 14 andere eurolanden, onder de loep gelegd en mogelijk neerwaarts bijgesteld. Als dit werkelijk gebeurt, is het wel een aanwijzing dat de situatie heel ernstig is! Komende dagen is er de zoveelste top waar regeringsleiders met elkaar overleggen om tot een oplossing te komen waardoor het onheil tot stilstand gebracht kan worden.

Het team “Merkozy”, een samenvoeging van de namen van de Duitse en Franse leider, kwamen weer met een nieuw voorstel dat zeker alle aandacht zal krijgen. Ondermeer stellen zij voor om, zolang de crisis duurt, élke dag een top te houden! Waar moet dit allemaal op uitlopen? Zou het nog weer goed komen, zoals dat wel vaker is gebeurd ?

Ik weet het deze keer niet zo zeker; de wereld draait nog wel door maar gaat wel steeds meer op een dolgedraaide wereld lijken! Ik las een opmerkelijke boodschap van een christen die profetische gaven van God heeft gekregen. Hij, Lance Lambert, kreeg op 18 April 2010 een opmerkelijke boodschap van God door. Misschien geloof je helemaal niet in dit soort dingen, maar het is toch wel heel bijzonder dat, dát wat hij doorgeeft, ruim een jaar later al plaatsvindt!

Ik hoop dat je doorleest als ik iets overneem van deze profetie; God zei tegen Lance: ‘ Ik heb een ernstig geschil met de volken. Ze proberen Mijn land [Israël] op te delen. Het land dat Ik door middel van een verbond als eeuwige erfenis aan Abraham, Izak en Jacob en hun nageslacht heb gegeven. Ik zal dit niet toelaten. Vol intense en felle woede ben Ik opgestaan en Ik zal Mij niet neerleggen totdat Ik hun welstand heb vernietigd. Ik zal hun economieën laten vastlopen en hun financiële systeem afbreken, en zorgen dat zelfs het klimaat hen in de steek zal laten. Ik keer hen ondersteboven en binnenstebuiten; zij zullen niet weten waardoor zij worden geraakt.’

Er volgt nog meer, maar één zin vond ik verrassend, Gods waarschuwing dat er ‘om deze reden,’ dat men dus probeert het land Israël en de stad Jeruzalem te verdelen, ‘is er een nieuwe en veel ernstiger fase van oordelen aangebroken.’’In deze fase zullen oude en machtige volken verworden tot Derde wereldlanden, supermachten zullen niet langer supermachten zijn.’ [als je de gehele profetie wilt lezen mail ik hem graag naar je toe]

Je kunt er om lachen, het heel sceptisch bekijken, en het afdoen als onzin, maar weet wel dat God al eeuwenlang mensen gebruikt om Zijn boodschappen door te geven. Én, wat nog veel belangrijker is, heel veel van wat voorzegd is heeft al plaats gevonden! Jesaja was ook iemand die boodschappen en waarschuwingen van God doorgaf; hij leefde in de achtste eeuw voor onze jaartelling en was zestig jaar lang profeet! Hij kondigt ook de komst van de Knecht des Heren aan, Jezus, de Zoon van God.[Jes. 42]

En in vers 9 zegt hij namens God: “De voorgaande dingen – zie, ze zijn gekomen! Nieuwe dingen verkondig Ik; voordat ze ontkiemen, doe Ik ze u horen.” God doet onverkort wat er door Hem, middels Zijn profeten voorzegd is, ook nu nog, want Hij is de Onveranderlijke. De voorgaande dingen, ze zijn gekomen! Jezus kwam als de Mensenzoon naar deze aarde; in het eerste Bijbelboek beloofde God het al en in het laatste hoofdstuk van de Bijbel zegt Diezelfde God: “Ja, Ik kom spoedig.” [Op.22:20]

Hij is gekomen en Hij komt wéér, vast en zeker, Hij heeft het ons doen horen, vóór Hij komt! En de profetie van Lance Lambert, gelinkt naar het héden, maakt duidelijk dat het zéér nabij is, voor de deur! Jezus zegt het ook als Hij nog op aarde is; eerst heeft Hij het over de vijgenboom, waarmee Hij Israël bedoelt, die uit gaat lopen, en waar ook wij, westerlingen, op moeten létten! Die tijd is ! En dan zegt Jezus tegen ons: “Wanneer u al deze dingen zult zien, weet dan dat het nabij is, voor de deur.”[Mat.24:33]

Verrassend is het om telkens weer te zien hoe liefdevol God de wereld waarschuwt; Hij wil persé niet dat u, dat jij, verloren gaat, d.w.z. de eeuwigheid zónder Hem gaat doorbrengen! Dát is het ergste dat je kan overkomen! Hij wil niet dat we verrast worden door Zijn komst, maar er op voorbereid zijn! Jezus wil dat wij Hem verwáchten, uitzien naar Zijn komst! Klaar zijn voor vertrek!

Want Hij wil ons bij Zich hebben en ons tot in eeuwigheid verrassen in Zijn Koninkrijk. Wie is een God als Hij? Hij wilde sterven aan een kruis als een vervloekte, om daarmee u en jou en mij te redden! Nu kijkt Hij uit naar joU; is het niet geweldig dat Déze enig ware en levende God op je wacht?

H. van den Berg, tel. 06-15062838/

berg.services@telfort.nl  

 

Reacties ((geen reacties geplaatst))

Nog geen reactie geplaatst

Plaats een reactie

U bent vrij om te reageren met behoud van respect en fatsoen. Kleineren is not done. Alle geplaatste reacties worden een paar keer per dag nagekeken en zijn niet direct zichtbaar. Dus even geduld aub.