Gevel ontzet na explosie in appartement

FlashphotoNL / Westlanders.nu

Maassluis 17.07.2019 - De brandweer werd dinsdagmiddag even na half twee opgepiept voor een middelbrand in een appartement op de 1e verdieping aan de Merellaan.

Daar had een explosie plaats gevonden in de keuken.

De bewoonster had boodschappen gedaan en was die in de keuken aan het uitpakken. Een bus met deodorant werd per ongeluk op de elektrische kookplaat gezet, die automatisch aanging met uiteindelijk een explosie als gevolg.

De brandweer schaalde direct op naar Middelbrand. Al snel bleek dat er bij de explosie geen brand was ontstaan. Wel was een deel van de gevel met de ramen ontzet / uit de muur geblazen door de luchtdruk van de explosie.

De bewoners werden ter plaatse nagekeken door ambulancemedewerkers, ook een kat was geëvacueerd. Niemand is verder gewond geraakt bij dit incident.